Digitaaliset ratkaisut mahdollistavat entistä tehokkaamman tiedon keräämisen ja yhdistämisen lukemattomista eri tietolähteistä, samoin tiedon analysoimisen. Asiakkaan tarpeista ja niiden muutoksista on mahdollista päästä jyvälle entistä tarkemmin ja varhaisemmin. Näin myynti ja markkinointi voivat onnistua paremmin työssään – eivätkä vain nämä, vaan koko yritys. Tämä ei onnistu pelkästään hankkimalla digitaalisia ratkaisuja, vaan myös toimintatapojen pitää uudistua.
Kuinka asiakkuuksien johtamisen ja myynnin muutoshaastetta pitäisi lähestyä? Tuoreita näkökulmia ja käytännön esimerkkejä meille kertoivat alan kotimaiset huippuosaajat Outi Määttä (Head of Customer Value, Gofore Oyj) ja Samuli Rantala (Director, Executive Consultant, Loikka Solutions Oy).
Esitykset:
- Avaus, Mika Ollikainen, TechVilla
- Outi Määttä, Head of Customer Value, Gofore Oyj ja Samuli Rantala, Director, Executive Consultant, Loikka Solutions Oy
- Yhteenveto, Mika Ollikainen, TechVilla
Suorat linkit esityksen osioihin:
Goforen kokemusten ja McKinsey & Companyn artikkelin vertailu
Katso koko tallenne alta:
WIMMA – We Master the IoT -hankkeessa tuetaan teollisuusyritysten digitaalista uudistumista sekä pk-yritysten uuden liiketoiminnan luontia digitaalisia ratkaisuja hyödyntäen. Hankkeen toteutusaika on 1.9.2019 – 31.5.2022. Hanketta toteuttaa Teknologiakeskus TechVilla Oy, ja sitä rahoittavat Etelä-Suomen EAKR-ohjelmasta Uudenmaanliitto, Hämeen liitto, yritykset, Riihimäen – Hyvinkään kauppakamari sekä KUUMA-seutu liikelaitos. Webinaari on osallistujille maksuton.