Pinnoitelevyjä valmistavan Elam Oy:n toimisto on peitetty erilaisilla puuviilukuvioilla kattoa myöten. Yritys sijaitsee Mäntsälässä, mutta asiakkaat, sisustusalan ammattilaiset, ovat enimmäkseen pääkaupunkiseudulla. Miten asiakkaat tavoitetaan ja miten keinoja on vuosien varrella kehitetty?
”Meillä lähti kehittäminen vauhtiin kuutisen vuotta sitten, kun nettisivujen ilmettä uudistettiin POKA-hankkeen avulla. Digimarkkinointi tärkein markkinointiväline, koska printtimediat ovat niin tolkuttoman hintaisia. Kun nekin resurssit laitetaan digipuolelle, siellä saadaan kyllä valtavan hyviä tuloksia”, kertoo Elamin toimitusjohtaja Jussi Ala-Kauhaluoma.
Yritys oli mukana WIMMA-hankkeen pilottiryhmässä, jossa kehitettiin osallistujien digimarkkinointia puolen vuoden ajan Louhos Digitalin asiantuntijoiden avulla. ”Meillä on periaatteena, kuten yrittäjillä yleensäkin, että tehdään kaikki itse. Saatiin kyllä tosi hyvät käytännön ohjeet ja harjoitukset, että nyt osataan sitten tehdä itse. Somekanavat, kuten Facebook ja Instagram, on luotu. Jos jompaankumpaan tehdään päivitys, niin sama postaus menee molempiin.”
”Sähköpostikirjemainonta on meille tärkeää. Laitoimme Louhos Digitalin kanssa uutiskirjeen pohjan kuntoon. Samoin käytiin läpi kaikki muotoseikat, jotka pitää lähettämisessä ottaa huomioon, ja totta kai ilme on päivitetty. Tuloksena uutiskirjeiden avausprosentit ovat korkeita. On hankala suoraan mitata, tuleeko tarjouspyyntö tai arkkitehdin yhteydenotto markkinoinnin kautta, mutta jos me saadaan sieltä yksi tai kaksi yhteydenottoa, jotka johtavat kauppaan, se on maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin.”