Ympärivuorokautista palvelua verkkokaupan avulla

IM Tekniikka markkinoi ja myy teollisuuden suihku- ja ultraäänipesukoneita, raepuhalluslaitteita, märkäpuhalluslaitteita ja täryhiomakoneita. Yrityksen asiakaskunta koostuu metalliteollisuus-, teollisuuden kunnossapito- ja eri alojen kone- ja laitekorjaamoyrityksistä, jotka arvostavat laadukkaiden koneiden lisäksi hyvää palvelua. Esimerkiksi käyttöönotto, koulutus, materiaalitoimitukset, tekninen tuki ja kunnostus kuuluvat yrityksen palveluvalikoimaan.

IM Tekniikan toimitusjohtaja Jari Silvennoinen oli kiinnostunut kuulemaan miten he voisivat hyödyntää TechVillan KASKI-hankkeen tarjoamat mahdollisuudet. Ensimmäisessä vaiheessa sovittiin, että TechVillan asiantuntija kartoittaa asiakaspalvelun nykytason yrityksen verkkosivujen perusteella; miten hyvin ne palvelevat asiakkaan ostoprosessin eri vaiheita? Kartoituksen avulla verkkokauppa tunnistettiin mahdolliseksi tulevaisuuden myyntikanavaksi, jota kannattaisi kokeilla.

Asiakaspalvelua verkossa 24/7

IM Tekniikka halusi parantaa KASKI-hankkeen avulla asiakaspalveluaan perustamalla verkkokaupan. Kaupalla pyrittiin varautumaan B2B-verkkokaupan yleistymisen trendiin ja houkutella uusia asiakkaita tarjoamalla helppo tapa hankkia pintakäsittelyyn liittyviä puhallusmateriaaleja, hioma-aineita ja tarvikkeita suoraan verkosta. Nykyisille asiakkaille verkkokauppa tuo perinteisen sähköpostin rinnalle selkeämmän tavan tilata puhallusmateriaaleja vaikka yövuorosta.

TechVillan KASKI-hankkeessa suunniteltiin verkkokaupan tilausprosessi sekä sopivat maksu- ja toimitustavat. IM Tekniikka toteutti suunnitelman pohjalta verkkokaupan yhdessä MMD Networksin kanssa.